Subject: FW: FW: Päring Loovälja tee 7, Loo
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 8 Sep 2025 11:42:23 +0300

Palun Janale menetlusse

From: Aleksandr Skrõpak <[email-masked]>
Sent: Monday, September 8, 2025 11:22 AM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: Fwd: FW: Päring Loovälja tee 7, Loo

From: Dmitry Neprokin < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: neljapäev, 13. veebruar 2025 11:31
To: T-Model < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Päring Loovälja tee 7, Loo

Tere,

Manuses on märgitud kaks liikumisteed „1“ ja „2“

„1“ tee puhul tuleb täita kraav Loovälja tee mõlemalt poolt.

Meil on vajalik projekt ja vastavad kooskõlastused. Palun koostada vastavad 
hinnpakkumised.

Meil on vajalik sarnane lahendus nagu Leden (Favor) kõrval. Allpool on meie 
tootmishoone projekteerija kirjavahetus Transpordiametiga.

Selle pakkumise tegemisel tuleb arvesse võtta ka Transpordiameti saadetud 
vastust - ehk tuleb teha maantee ületamise kohta teeprojekt, Tellija peab 
katma kõik liiklusmärkide ja liikluskorraldusvahendite kulud ja sõlmima 
Transpordiametiga lepingu teeületuskoha ehitamiseks. Panen selle kirja veel 
allpool ka. Et teeprojekti hinda pakkuda, palun tehke mulle maakaardilt 
printscreeniga kus on Elcogeni soovitud variant 1 ja variant 2 
teeületuskohad.

Tere,

Olete esitanud Transpordiametile infopäringu seoses jalakäijate 
teeületuskoha rajamisega riigiteele nr 11601 Loo-Loovälja tee ca km 1,088. 
Soovite täiendavat juurdepääsu Loovälja tee 7 kinnistule (katastritunnus 
24501:001:2196, sihtotstarve 75% tootmismaa ja 25% ärimaa), mis asub 
Liivamäe külas Jõelähtme vallas Harju maakonnas.

Infopäringuna anname selgitusi vastavalt piirkonnas kehtivate planeeringute 
põhimõtetele ja kliimaministri 17.11.2023 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/122112023009> määruse nr 71 „Tee 
projekteerimise normid“ (edaspidi normid) nõuetele.

Infopäringu vastuskiri ei ole haldusakt, st kummalegi kirja osapoolele ei 
teki sellest õigusi ega kohustusi.

Oleme Teie soovi arutanud meie korrashoiu ja liikluskorralduse üksusega.

Selgitame, et soovitud lahendus on teostatav järgmistel tingimustel.

*	Tegemist on asulavälise maantee keskkonnaga, kus liiklussagedus on väike 
ehk jalakäijatel on võimalik ilma ooteaegadeta teed ületada. Seetõttu ei ole 
reguleerimata ülekäiguraja („sebra“) rajamine kindlasti sobiv ega vajalik 
lahendus.
*	Saame anda nõusoleku rajada ühendus olemasoleva Loo-Maardu 
kergliiklusteega nr 11806 ilma jalakäijale eesõigust andmata 
teeületuskohaga, mis peab olema nii kujundatud, et liiklejad saaksid aru, et 
neil puudub teed ületades eesõigus. Sarnaselt kõikide teiste 
teeületuskohtadega sellel riigiteel, ainult et teeületuskohal ei kasutata 
enam risti sõiduteega olevat markeeringut (vt allolevat väljavõtet 
tänavavaatest).

Kui antud lahendus on Teile sobilik/teostatav, siis , palume arvestada 
järgnevaga.

1.	Jalg- ja jalgrattatee ning teeületuskoha ehitamiseks küsida 
Transpordiameti nõuded  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked] ja koostada teeprojekt. Projekti koostaval 
ettevõtjal ja/või isikul peab olema EhS kohane pädevus.
2.	Kõik jalg- ja jalgrattatee ning teeületuskohaga seotud kulud kannab 
huvitatud isik.
3.	Jalg- ja jalgrattatee ning teeületuskoha ehitamiseks sõlmime huvitatud 
isikuga lepingu.

Lugupidamisega

Jana Prost
Peaspetsialist
Planeerimise osakond

Kooskõlastuste üksus
+372 57 924 753

Dmitry Neprokin

CapEx Project Manager

Mobile: +372 53483611

Elcogen AS, Valukoja 23, 11415 Tallinn, Estonia

 <http://www.elcogen.com/> www.elcogen.com

 <https://ee.linkedin.com/company/elcogen> 
<https://twitter.com/Elcogen_EU>  <https://elcogen.com/>

CONFIDENTIALITY NOTICE: This e-mail transmission (and/or the attachments 
accompanying it) may contain confidential information belonging to the 
sender. The information is intended only for the use of the intended 
recipient. If you are not the intended recipient, you are hereby notified 
that any disclosure, copying, distribution or the taking of any action in 
reliance on the contents of this information is strictly prohibited. Any 
unauthorized interception of this transmission is illegal. If you have 
received this transmission in error, please promptly notify the sender by 
reply e-mail, and then destroy all copies of the transmission.